5 Aralık 2010 Pazar

Modifiye Nedir ? Faça Şahin Doğan Slx Hayranları İçin Faydalı Bilgiler

Motorun Gücünü artırmak,fren sistemini güçlendirmek, kabin ve karoserde bir takım değişiklikleryapmak,aracın daha süratli görüntüsü ve hızıyla dikkati çeken bir otomobilhaline getirilmesi için yapılan değişikliklerdir.Diğer otomobillerden ayırtedilen en büyük özellikde bu olsa gerek..
Modifiyenin en çarpıcıözelliği motor gücünü artirmaktır.Daha genis piston kullanmak ya da egzantrikmilinin derecesini degistirmek, motora güç kazandirmanin en etkin yollari.Bununla birlikte, elektronik beyin programinin gelistirilmesi ve hava emmeyleegzoz sisteminin modifikasyonu. Turbo motorlarda bu islemlerin yanında turbovalfinin basinç limitini artırılması, intercooler’i büyütmek ve pop-off supapımonte ederek güç artirilabiliyor.
Otomobillerde yapılan buteknik değişiklikler sadece sürat yapması için değil, yol tutusu güçlendirmeyive frenaj kabiliyetini artirmayi da kapsiyor. Bu degisimlerin hepsi bir zincirolarakta düşünmemiz mümkün.Bu yüzden zincirlerden biri eksik olduğu zamanmutlaka olumsuz bir faktörle karşılaşmak kaçınılmaz oluyor.Örneğin;Gücüartirilan otomobili yolda tutmak için birtakım teknik degisiklikler yapmak vegüvenli durabilmesini saglamak için fren sistemini güçlendirmek gerekiyor. Birieksik oldugunda, ölümle dahi sonuçlanabilecek kazalarin yasanması her an mümkün.Bu nedenle modifiye işlemini yaptırırken doğru sıralama yapmak gerekiyor. Buarada kullanilan parçalarin titizlikle seçilmesi mutlaka belgeli ve trafiktekullanima uygun olduğuna dikkat etmek gerekiyor.Bu işlemi yaptırırken ilkyapılması gereken profesyonel kişilerden yardım alınması olmalıdır.Teknolojinin gelismesi ile birlikte otomobillerinde farkli zevklere göretasarlanması sağlandı. Bu farklı tasarımların ortaya çıkmasında belkide en büyükpay sahibi motorsporlarının oldu.Kabin içindeki süslemelerden alüminyumgörünümlü depo kapaklarina kadar tüm aksesuarlarin temelinde Motorsporlarıyatıyor.Dış görünümde lastik-jant, karoser kiti, farlar, far kasları, sonsusturucular,hava kanalları ve aynalar otomobilin otomobili diğer otomobillerdenfarklı kılan özellikler. Bu aksesuarlardan bir bölümü, otomobilin sadecegörünümüne degil, yol tutusuna da katkı sagliyor. Kabindeyse Renkligöstergeler,vites topuzu, direksiyon simidi,konsol kaplamalari koltuklar yapilandegisiklikler arasinda yer aliyor.
Dikkat edilmesi gerekendiğer bir hususta modifiyeli araçları kullanırken kendi hız zevkiniz içinbaşkalarının canını tehlikeye sokacak şekilde caddelerde yarış yapmak yerineçeşitli kuruluşların düzenlediği yarışlarda adrenelinizi yükseltmenizi tavsiyeederiz.Unutmayın ki cadde ve sokaklarda yapılan hız özgürlük değildir.
TEK BİR TUŞA BEDEL 150 HP…..NOS
AçılımıNitrous Oxide olan NOS uygulaması, güç arttırmanın en etkili yollarından birtanesidir. İçten yanmalı bir motorun gücü, dışarıdan aldığı oksijeni,püskürttüğü yakıtla ne kadar şiddetle patlatabildiğine bağlıdır. Motormodifiyesinin genel amacı motora giren hava (oksijen) benzin karışımınıarttırmak ve bu suretle içerdeki patlamayı şiddetlendirmektir.
Yani,sistemdeki iki ana değişken, yakıt ve oksijendir. Yakıtın depolanması veaktarılması nispeten kolaydır. Fakat alınan hava miktarının arttırılması ekçalışmalar gerektirmektedir ve genellikle modifiyenin konusunu buoluşturmaktadır.
İçerigiren havadaki moleküllerin yoğun olması en önemli faktördür. Soğuk hava sıcakhavadan çok daha yoğundur. İçeri giren hava ne kadar yoğun olursa içerdekipatlama o derece şiddetli, üretilen güç ve tork da o derece yüksek olur.Otomobillerin soğuk havada daha iyi performans göstermelerinin ve havafiltrelerinin soğuk hava alacak şekilde monte edilmesinin sebebi de budur.
NOSyani nitrojen ve oksijen karışımı, yakılacak olan oksijen miktarını vepatlamanın şiddetini iki şekilde arttırır. Bunlardan birincisi ve en önemlisi,her 2 nitrojen atomu ile birleşik 1 oksijen atomu şeklinde yanma odasına girennitrous oxide’nin, içerdeki yüksek ısıda nitrojen ve oksijen ayrışmasıdır.
Bu durumda serdest kalan oksijen, dışarıdan alınan havaya ek olarak daha fazlabenzinin yakılmasına ve patlama şiddetinin artmasına imkan tanır.İkincifaktör ise, sıvı olarak tüpte yaklaşık 1000 PSI basınç altında tutulan nitrousoxide, emme manifoltuna doğru ilk serbest kaldığı anda basınç farkından dolayıgaza dönüşür. Bu değişim, ısı emerek, içerdeki sıcaklığın çok ciddi orandadüşmesini sağlar. Isının düşmesi, elbette daha yoğunlaşan oksijen moleküllerianlamına gelmektedir. Bu da içerdeki patlamayı kuvvetlendirecek ikinci etkendir.
Busayede NOS, motor gücünü diğer modifikasyonlardan çok daha hızlı, çok daha basitve çok daha büyük bir şekilde arttırır. Üstelik fiyatı da oldukça makuldur.Ancak nitrous oxide tarafından üretilen bu büyük güç, buna göre üretilmemiş olanaksamlar üzerinde yıpranmaya neden olabilir. Buna, piston ve pistonyataklarından tutun da aktarma organlarına ve yürüyen aksama kadar çok çeşitliörnekler verilebilir.
Sağladığı büyük güce karşılık, NOS’un kullanımı sınırlı süreler içindir.Cockpitteki switchlerle sürücü tarafından kontrol edilebilen NOS tüpü, en fazla30 saniye aralıksız olarak açık tutulabilmekte ve drag yarışları veya benzeriani kalkışlarda ve ani hızlanmalarda kullanılmaktadır.
NOS’unDRY ve WET olarak adlandırılan iki değişik tipi bulunmaktadır.
DRYNOS’ta sistem, gazı ve hava filtresinden içeri giren havayı yakmak için mevcutenjeksiyon sistemini kullanmaktadır. Elbette çoğunlukla bu durumda enjektörlerinbüyütülmesi ve elektronik kontrol ünitesinin modifiye edilmesi söz konusuolmaktadır.
WETyani ıslak NOS tabir edilen modellerde, emme manifoltuna giden gazı ve havafiltresinden gelen havayı içerde yakabilmek için yakıt takviyesi bulunmaktadır.Wet yani ıslak olarak tabir edilen yer aslında emme manifoltudur. Wet sistem,mevcut enjeksiyon sistemini modifiye etmek yerine, NOS sisteminin fazladangereketirdiği yakıtı adeta kendi yanında getirmesi anlamına gelir. NOS tüpükapalı iken otomobil standart enjeksiyon sisteminin sağladığı yakıt ileçalışmaktadır. NOS yüklemesi yapıldığı ve gaza basıldığı anda tüpten gelen ekyakıt da devreye girerek emme manifoltuna püskürtülür ve kuru sistemde sadecehava ve gaz aktaran emme manifoltu, wet çalışan bu sistemde hem hava ve gaz hemde sıvı yakıt aktaracaktır.
Tabiiki her iki sistemin de kendine özgü avantaj ve dezavantajları vardır. Dry sistemfazladan bağlantılar ve tüpte yakıt depolamayı gerektirmemesi açısındanavantajlıdır ancak her silindire giden nitrous, benzin ve hava miktarının aynıolamaması gibi bir dezavantajı vardır.
Wetsistemde her silindire tam tamına gerekli oranlarda benzin ve nos karışımıgönderme imkanı vardır. Fakat bu sistemin dezavantajı da hava ve yakıtaktarmasıdır. Emme manifoltu hava, nitro ve benzin karışımını aktarmak zorundakalmaktadır. Sadece hava aktarmak için dizayn edilmiş olan bu aksam, hava benzinkarışımını aktarmakta çok da etkili değildir. Ayrıca tüpteki benzin azaldıkça,gönderilen benzinin basıncı da azalmakta ve sonlara doğru performansta kayıplarolmaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder