5 Aralık 2010 Pazar

Tanıtım

Görüntümüz farklı olabilir lastiklerimiz ince arabamız düşük olabilir. Ara sıra tamponu sürtsekte çukurlara dikkat ederiz. Camlarımız siyah egzozumuz baca gibi olabilir. Motorumuz cigerli filtremiz temiz durabilir. Kornamız havalı muzigimiz baslı olabilir. Geçtiğimiz yerleri sallayabiliriz. Çünkü biz sıradan degiliz DOĞAN SLX’ciyiz/ŞAHiN'ciyiz ! ! ! ♥

Misyon:

ѕєνєη вιя кєz öℓüя,öℓєη вιя кєz göмüℓüя,вιzdє кι Şahin, Dσğαη αşкı ηє öℓüя, ηєdє göмüℓüя...

 

27 Ağustos'09 <Tahmini Tarih) (ilk Paylaşım> (31 Ağustos 2009)

 

Motor Ve Performans

Doğan SLX'te kullanılan 1581 cc'lik, üstten eksantrikli, elektronik ateşlemeli motor Tempra ve Tipolar'da kullanılanla aynı.

Doğan SLX'in motoru 5500 d/d'de 86 HP (DIN) güç ve 3000 d/d'de 12.8 kgm tork üretiyor. Genelde vitesleri kemiklidir. 12.8 saniyelik O'dan 100 km/s'ye hızlanma süresi 86 HP'lik bir motora göre pek başarılı değil. (Ama başarılı yapmasını biz biliriz)

Doğan SLX'in 10.1 litrelik (100 km'de) test tüketimi (kurşunsuz süper benzin) yüksek olsa da karbüratörlü versiyondan yaklaşık 1 litre daha az.

Aracın Standart Donanımı

Hidrolik direksiyon, radyo-teyp, merkezi kilit,otamatik camlar Tofaş'ın ürettiği Doğan modelinin en yüksek ve en güçlü modelidir.

İsminin açılımı Doğan Süper Lüks Ekstra'dır.

Araca 1997 yılından itibaren enjeksiyon ve katalizör uygulanmaya başladı.

Daha önce Fiat Tempra ve Fiat Tipo'da da kullanılan 1.6 litrelik enjeksiyonlu ve katalizörlü motorla donatılan Doğan, Euro 93 Çevre Normu'na uygun hale geldi.

Aracın Etiyopya'ya Gidişi

Etiyopya'nın bozuk yollarına dayanacak bir otomobil arayışında olduklarını ve internette yaptıkları araştırmalar sonucunda TOFAŞ'a ulaştıklarını belirten Holland Car'ın Faaliyetlerden Sorumlu Genel Müdürü Tessema Alemu,

"Gerek internetten TOFAŞ hakkında elde ettiğimiz bilgiler gerekse Şahin hakkında yapılan yorumlar bu kararı vermemizde etkili oldu. Etiyopya için en uygun araç bu. TOFAŞ'la yaptığımız bir yıllık görüşme sonucunda anlaşma imzaladık ve üretime geçtik. Hedefimiz Etiyopya'da yılda yaklaşık 4 bin araç satmak" diye konuştu

Hollandalı bir firma Etiyopya'nın ilk otomobil fabrikasını kurarak TOFAŞ'tan giden parçalarla Şahin üretimine başladı. DOCC markasıyla üretilen aracın fiyatı 16 bin dolar.

Türkiye'nin otomobil tarihine damgasını vuran ve 2003 yılında banttan inen TOFAŞ'ın Şahin'i Etiyopya'ya uçtu.

Etiyopya'nın ilk otomobil fabrikası üretimine Şahin'le start verdi.

Geçen yıl Koç Grubu şirketlerinden TOFAŞ'la sessiz sedasız bir anlaşma yapan Holland Car, Türkiye'den giden parçalarla birebir Şahin üretiyor. Şahin'in Etiyopya'daki adı ise DOCC.

Firma kasım ayının son haftasında aracın lansmanını yaparak satışa başladı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder